szombat, május 21, 2022
image image image image image image image image
Madarak és fák napja "Fa nélkül egy fillért sem ér a táj. S üres a fa, ha nincs rajta madár. Én azt hiszem nem kelne föl a nap, ha nem lennének fák és madarak.” /Horváth Imre / A Madarak és fák napja a Föld napjának a testvérünnepe. A hagyomány immáron több mint százéves.
Ezüstérem a megyei döntőben Iskolánk II. korcsoportos (3-4.-es) labdarúgó csapata nagyszerűen szerepelt a Diákolimpián. Négy „lépcsőn” keresztül jutott el a megyei döntőig, ahol második helyezést ért el.
Sikeresen szerepeltek az I. korcsportos labdarúgóink A 2021/2022-es évad labdarúgó diákolimpia versenysorozata a városi selejtezőkkel indult a legkisebb korosztályunk számára. Két győztes mérkőzés után a városi döntőbe jutottunk, ahol színvonalas mérkőzések után sikerült az első helyet megszereznünk.
Országos döntőben a leány labdarúgó csapatunk Iskolánk leány labdarúgó csapata megnyerte a városi és a megyei versenyt és bejutott a Debrecenben megrendezésre kerülő országos döntőbe.
Jótékonysági plüssjáték gyűjtés! A kecskeméti Rotatact klub tagjai jótékonysági plüss játék gyűjtést szerveznek. Ha van otthon megunt, jó állapotú plüss játékod, hozd el nekünk a könyvtárba, mert ez nagy segítség! A játékokat május 28-án és 29-én a kecskeméti Városi gyermeknapon adományokért kínáljuk.
Rákóczi Projekt Hét Rákóczi Projekt Hét ( március 28.- április 2.) Iskolánk minden tanulója lelkesen készült névadónk II. Rákóczi Ferenc születésének évfordulójára. A fejedelemre egész héten színes és változatos programokkal emlékeztünk...
IV. Oroszlán Kupa Két év kihagyás után hétfőn ismét sikerült megrendezni az Oroszlán Kupát. A Kecskeméti Szent László Lions Club és fiataljai, a Kecskeméti Szent László Leo Club, az Egészségügyi és Szociális Intézmények Igazgatósága Mosolysziget Értelmi Fogyatékosok Nappali Ellátó Intézményével közösen szervezte meg a nem mindennapi megmérettetést. SAJTÓMEGJELENÉS - Baon.hu
Tavaszi faültetés az iskolánkban Márciusban a „ZÖLDKÖRÖSÖK” a kivágott öreg fák helyére facsemetét ültettek az iskola udvarán. A faiskolában egy kislevelű hársfára esett a választásunk. Sok információt kaptunk legfontosabb jellemzőiről, az ültetésről és a gondozásával kapcsolatos tudnivalókról.

11.10.24.

Itt a jövő!

Magyar órán...

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám negyedikes tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin negyedikes tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 4.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Koller István

Ki olvas minket?

Oldalainkat 104 vendég böngészi
Ma, Konstantin napja van. Holnap Júlia és Rita napja lesz.