kedd, december 18, 2018
image image image image image image image image
Mesemondó Verseny December 10-én került megrendezésre a legifjabb korosztály körében az iskolai Mesemondó Verseny. Az 1-2. évfolyamos tanulók mondták el meséiket. Sok szép mesét hallottunk, a gyerekek szépen hangsúlyozva, bátran adták elő történeteiket.
Adventi koncert a Nagytemplomban Színvonalas adventi koncertet adtak péntek este a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola diákjai a Nagytemplomban. Az iskola nagykórusa Kákonyi Réka tanárnő vezetésével első alkalommal vett részt külső helyszínen...
Kutyás órák a Rákócziban Nem véletlenül mondjuk, hogy a kutya az ember legjobb barátja. Régi mondás, de annál aktuálisabb ma is. A kutyák régen is, a mai időkben is sok feladatot oldottak meg, többek között a beteg emberek segítését.
A Mikulás látogatott el hozzánk December 6-án csütörtökön remek hangulatban, kezdődött a zenés torna az iskola csarnokában. Ez alkalommal viszont egy várva várt vendég is megérkezett, aki nem volt más, mint a Mikulás. Kisvártatva, arra lettek figyelmesek a diákok, hogy a nagyszakállú bekapcsolódik a tornagyakorlatokba. Bár kora már nem igazán engedte a nagyon gyors feladatokat, de a gyerekek jól teljesítettek.
Látogatás a Kecskeméti Rajzfilmstúdióba Októberben a Népmese Napja alkalmából iskolánk egy vidám napot tartott. A program része volt az a kiállítás megnyitó is, amire a gyerekek a Magyar Népmese Napja tiszteletére rajzokat készítettek. Az első három helyezett Barta Lídia, a 2a és a 2. c osztály, és Pópity Emília nyertesek jutalma egy látogatás volt a Kecskeméti Rajzfilmstúdióba.
Játékos Sportverseny Már hagyomány iskolánkban, hogy az őszi hónapokban a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola rendezésében sor kerül az általános iskolák között a Városi Játékos Diák Sportverseny. Idén erre november 29-én került sor. A megmérettetésre a kecskeméti iskolák mellett egy solti általános iskola is jelentkezett. 
Mesemondó Verseny A mesék által egy külön világba kerülünk. Jól érzi magát a mesemondó, de hallgatósága is. Nagyszülők, szülők otthon szívesen mesélnek unokáiknak, gyerekeiknek. Az első meséket tőlük kapjuk gyermekként. A mesemondó versenyeken nagyszerű hallgatni a diákok által elmondott meséket. Vannak humoros és szomorú, de tanulságos történetek is. Minden napra egy mese!
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

10.10.11.

Pályázatok az iskolában

ujmagyarorszag_n

TIOP:

A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése a Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás Lestár Péter Egységes Középiskola, Szakiskola és Óvoda II. Rákóczi Ferenc Tagiskolájában.

A pályázat azonosító száma: TIOP-1.1.1-09/1-2010-0022

Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás eredményesen pályázott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése című felhívására.

A pályázat keretében 33 600 000 Ft értékben valósul meg informatikai fejlesztés. A projekt elszámolható költségeinek az Európai Regionális Fejlesztési Alapból, valamint a Magyar Köztársaság 2009. évi költségvetéséről szóló 2008. évi CII. Törvény alapján a XIX. Uniós Fejlesztések fejezet 3. és 8. jogcímcsoport Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program előirányzatból egyszeri, vissza nem térítendő támogatásban történő finanszírozása.

A kedvezményezett: Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás

Címe: 6000 Kecskemét, Kossuth tér 1.

A projekt végrehajtásában részt vevő szervezet:

Lestár Péter Egységes Középiskola, Szakiskola és Óvoda II. Rákóczi Ferenc Tagiskola

Címe: 6000 Kecskemét, Tóth László sétány 2.

 

A pályázat alapvető célja a tanulás megalapozását szolgáló képességek fejlesztése és kompetencia alapú oktatás elterjesztése a magyar közoktatási rendszerben, ami közvetve hozzájárul a foglalkoztatási helyzet javításához.

A konstrukció közvetlen célja az élethosszig tartó tanulás kulcskompetenciáinak fejlesztéséhez szükséges, egyenlő hozzáférést biztosító IKT infrastruktúra megteremtése, a közoktatási intézmények számítógép állományának korszerűsítése a pedagógiai feladatok igényeinek megfelelő infrastruktúra kialakítása érdekében. A konstrukció közvetlenül hozzá járul az IKT- val támogatott 1:1 (1 diák/1számítógép) oktatási környezet bevezetéséhez és elterjesztéséhez a közoktatásban, amely egyéni és egyedileg szervezett csoportos tanulási folyamatra helyeződik, és amely még hatékonyabban támogatja az egyéni tanulás képességének és a kooperatív technikáknak a fejlesztését.

Továbbá a konstrukció hozzájárul a digitális oktatási tartalmak integrálásához a kompetenciafejlesztő oktatásban, az elektronikus mérés-értékelés, valamint az oktatási adminisztráció elterjesztéséhez.

Jelen projekt keretében az alábbi eszközök kerültek beszerzésre 33 600 000 Ft értékben:

Intézményi

beszerzés

Tanulói laptop op. Rendszerrel és digitális oktatási tartalommal

Tanári laptop op. Rendszerrel és digitális oktatási tartalommal

Tároló

(24 db laptop tárolására)

Tároló

(32 db laptop tárolására)

Wifi Access Point

Router

Összesen:

257

10

7

3

10

1

 

Tanulói laptop programba bevont tanulócsoportok:

 

A projektbe bevont tanulócsoportok

Létszám

(2011.okt. 1.)

kompetenciaterület

Mérés-értékelés

(közismereti tantárgy)

1.

2.a

Farkas Anikó

22 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Matematika

2.

3.b

Szalóki Lászlóné

19 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Magyar nyelv- és irodalom

3.

4.c

Kovács Tamás

21 fő

Matematika

Matematika

4.

4.d

Magyarváriné Török Éva

22 fő

Szövegértés

Magyar

5.

6.d

Hegedűsné Boros Ilona

31 fő

Szövegértés

Magyar

6.

7.a

Kaszab Éva

24 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Ember és Társadalom

7.

7.c

Molnárné Földes Ágnes

21 fő

Matematika

Matematika

8.

8.a

Horváth Ferenc

26 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Magyar nyelvtan

9.

8.b

Szliváné Rab Mária

25 fő

Szociális, életviteli és környezeti

Matematika

10.

8.d

Fáriné Boros Erika

29 fő

Matematika

Matematika

 


Hivatkozások:

 

TÁMOP:


A tanulók képességeinek és kulcskompetenciáinak egyénre szabott fejlesztése, megerősítése, a pedagógusok módszertani kultúrájának korszerűsítése, az iskolában a kompetencia alapú oktatás elterjesztése, valamint az egész életen át tartó tanulás képességének megalapozása, továbbá az esélyegyenlőség elvének érvényesülése.

A projekt keretén belül elkészített anyagok szabadon felhasználhatóak, hivatkozással a pályázat azonosító számára. Ezen anyagok letölthetőek az EDUCATIO és iskolánk honlapjáról!


Ki olvas minket?

Oldalainkat 95 vendég böngészi
Ma, Auguszta napja van. Holnap Viola napja lesz.