szerda, november 21, 2018
image image image image image image image image
Csányi Sándor előadása A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola a Menő Menzák uniós pályázathoz kapcsolódva, annak  keretében hírességeket hív meg vendégségbe. November 19-i vendégünk volt Csányi Sándor Jászai Mari díjas színész, érdemes művész, aki mesélt gyerekkoráról, iskolai éveiről, a színészetről,pályafutásáról valamint, hogy hogyan kapcsolódik életéhez az egészséges életmód. 
Nyílt Nap az óvónők részére Iskolánk 2018. november 14.-én szerdán nyílt napot tartott a kecskeméti óvodák óvónői számára. Az első két órában az első osztályokban, magyar és matematika órákon vettek részt. Összesen 7 kecskeméti (Bíró Lajos utcai, Forradalom, Juhász utcai, Klapka, Csongrádi, Árpádvárosi, Hosszú utcai) óvodából, 14 pedagógus látogatott el hozzánk.
Adventi koncert A II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola NAGYKÓRUSA tisztelettel vár minden érdeklődőt ADVENTI KONCERTJÉRE Időpont: 2018. december 14. péntek 16:30 Helyszín: Kecskeméti Nagytemplom Közreműködik: Iskolánk nagykórusa, szólóénekesek Művészeti vezető: Lajos Péterné Kákonyi Réka
Mesemondó Verseny Idén is megrendezésre került november 8-án az iskolai Mesemondó Verseny az 5-6. évfolyamos tanulók között. A megmérettetésre sok vicces és tanulságos mesét hoztak magukkal a gyerekek, amit nagy beleéléssel, szép kiejtéssel, ahol a szöveg megkövetelte tájszólásban adtak elő.
Fotópályázat Ugye te is szeretsz jót cselekedni? De mit jelent számodra a jó cselekedet? Készíts róla egy fényképet! A legjobb, legötletesebb, legmeghatóbb fotókból kiállítás szervezünk az iskolában!
Október 23-i megemlékezés 2018. október 23-án a városi ünnepi megemlékezésre és koszorúzásra került sor. Az emlékező beszédet Dr. Boross Péter volt miniszterelnök a Szabadságharcosokért Közalapítvány Elnöke mondott. A városi emlékműsort iskolánk a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola 8. b osztálya tartotta.
1956-ra emlékeztünk Az ünnepi emlékműsorban a Kecskeméti Belvárosi Zrínyi Ilona Általános Iskola II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolájának 8.b osztályos diákjainak előadásával kezdődött. Bemutatták az 1956. október 23-tól november 4-ig történteket. Játékukban eredeti hangfelvételeket és modern zenéket ötvöztek. SAJTÓMEGJELENÉSEK
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

11.02.11.

Itt a jövő?

ujmagyarorszag_n

Az iskola 33,6 millió forintos TIOP pályázat keretein belül 257 darab tanulói laptopot kapott.

laptop.12

Becsengetés, a tanár bejön, a hetes jelent, és elkezdődik a szövegértés óra. A mai témánk a Haza és haladás. Itt álljunk meg! Eddig egy szokványos tanóráról van szó. A padokon megtalálható a tolltartó a könyv és a füzet. Egyetlen furcsaság csupán az, hogy a terem hátsó sarkában egy hűtő méretű fekete szekrény áll. A harmadikosok néha odapislantanak a furcsa tárgy felé, várva, hogy a tartalma mikor kerül az asztalukra. Elhangzik a várva várt utasítás: Vegyétek elő a laptopokat!

laptop.01

A fekete fém szekrény 24 darab tanulói laptopot tartalmaz. Minden diáknak megvan a sajátja, amit órákon, ha szükség van rá, elővehet és használhat. Sokáig vártak erre a pillanatra, mégis betartva a rendet kis csoportonként haladva lassan minden asztalon megtalálható lesz egy új, könyv méretű eszköz, ami hatalmas tudás birtokosa.

laptop.10

A tanító megvárja, amíg mindegyik diák képernyője megjelenik az övén – ezzel igazolva azt, hogy a tanuló sikeresen bekapcsolta a netbookját, és csatlakozott a virtuális osztályhoz. Pár kattintás után minden kis képernyőn megjelenik a mai óra feladata, mely szerint csoportmunkában anyagot kell gyűjteni I. István Királyról, a Szent Koronáról… A szokásos zörejeket - tollkattogás, könyvlapozás – helyett billentyűzet és egérkattogás hangja hallatszik a teremben. Mindenki tudja a saját feladatát. Dokumentumok, videók, képek, dalszövegek után kutatva minden kis tanuló elmerül az internet adta hatalmas információhalmazban.

laptop.16

Az óra végi beszámolók változatossága igazolja, hogy a nagy lelkesedéssel keresett információk valódi tartalommal rendelkeznek, egy tankönyvben nem található ennyi kép, térkép, videó és ilyen sok hasznos anyag. Egy kisebb könyvtárral lehetne csak helyettesíteni azt a bizonyos fekete szerkényt a sarokban. Ha ehhez még hozzáadjuk az oktatóanyagokat és interaktív tananyagokat, akkor kezd körvonalazódni az, hogy a tanulói laptop program mekkora lehetőséggel rendelkezik.

laptop.21

- Egy példás tantestületi összefogás megkoronázásának gondolom a programot –mondja Magyarváriné Török Éva az iskolaigazgató helyettese, az osztály tanítója. - Az elmúlt években a pályázat elkészítésétől kezdődően új, innovatív erők mozdultak meg a tantestületben. A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy 21. századi ismertszerzésre tanítsuk tanítványainkat.

laptop.24

- Sokat kell dolgoznunk vele és érte! Ezután ismerjük meg azt a tananyagot, ami a tanári gépre van telepítve, ezt kell összeigazítani a meglévő taneszközökkel. A technikát is el kell sajátítani – azt, hogy egy gépről egy osztály munkáját egyszerre láthatom.

laptop.26

- Persze nem szűnik meg az a szeretetkapcsolat, ami eddig működött – meséli tovább. A gyerekeknek – és a pedagógusoknak is! – szükségük van a közvetlen, élő együttműködésre. Szükség lesz könyvekre, füzetre, ceruzára. Csak az élményforrások tárháza bővül, amit ha jól hasznosítunk az életen át tartó tanulást alapozzuk meg.

laptop.06

Nem voltam benne biztos, hogy a mi osztályunk is kap laptopot, de nagyon megörültem, amikor megtudtam - mondja Vincze Ádám harmadikos tanuló. - Szuper, mert van rajta internet és lehet rajta dolgozni, okosodni. Első alkalommal hatalmasat kacagott az osztály, amikor Éva néni egy gombnyomásra lezárta az összes laptopot. - Egymás között is tudunk a segítségével beszélni, csak egy bökkenő van, ezt a tanító néni is le tudja olvasni, és ha rosszalkodok, akkor ki tudja kapcsolni az internetet. Óra végén még a kedvenc csapatom honlapját is meg tudtam nézni.

laptop.07

- Nagyon élveztem az órát, tetszett, hogy magamnak kellett információkat gyűjtenem –meséli lelkesen Erdélyi Evelin harmadikos tanuló. Jó programok vannak rajta. Vicces, ahogyan a tanító néni képes irányítani a laptopjainkat az asztaláról.

laptop.25

Kelemen Tamásné a 3.d osztály másik tanítója elmondta: - A kifejezetten oktatási céllal fejlesztett laptopok segítségével oktatási intézményünkben a diákok még motiváltabban és könnyebben, a modern kor technikájához igazodva sajátíthatják el a tananyagot. A tapasztalat az, hogy a játékos és izgalmas elemekkel dúsított órák hatékonyabbak. Napjainkban szinte elengedhetetlenné válik a digitális írástudás ismerete, használata.

Itt is fent vagyunk:

delmagyar.200

delmagyarg

Ki olvas minket?

Oldalainkat 63 vendég böngészi
Ma, Olivér napja van. Holnap Cecília napja lesz.