 
							     
							     
							     
							     
							     
							
A tanulói laptop programról...
Kecskemét és Térsége Többcélú Társulás eredményesen pályázott a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség által az Új Magyarország Fejlesztési Terv Társadalmi Infrastruktúra Operatív Program - A pedagógiai, módszertani reformot támogató informatikai infrastruktúra fejlesztése című felhívására.
A pályázat keretében 33 600 000 Ft értékben valósult meg informatikai fejlesztés, melynek eredményeképpen 10 osztályunkat szereltük fel tanulói laptopokkal, a hozzájuk tartozó tárolókkal, internetes lehetőséggel együtt.
Ennek a projektnek a keretében az előző tanévben 257 db tanulói laptoppal gazdagodott iskolánk.
A 2010/2011-es tanévben bevont 10 osztályban minden tanuló saját laptopon dolgozik. Ennek következtében lehetőségük nyílik arra, hogy ne csak informatika órákon, hanem más tanórákon is használhatják ismeretszerzésre a számítógépet. Az osztályokban működő vezeték nélküli internetes hálózat segítségével minden korszerű szemléltető, interaktív anyag a tanárok és tanulók rendelkezésére áll.
A tanulói laptop program jó lehetőség arra, hogy élményszerű ismeretszerzésre tanítsuk tanítványainkat. A tapasztalatunk az, hogy a játékos formában szervezett tanulási folyamat mindennél hatékonyabb.
A tanulók és a pedagógusok legnagyobb örömére a 2011/2012-es tanévben is folytatja a - már korábban említett - 10 osztály a tanulói laptoppal való ismeretszerzést, sőt a pályázati kiírásnak megfelelően további öt éven keresztül is.
Terveink szerint még további osztályokat szeretnék felszerelni tanulói laptopokkal, ennek következtében – jelenleg - pályázunk az Európai Unió másik pályázatára is, reméljük sikerrel.
Tanulói laptop programba bevont tanulócsoportok a 2011/12-es tanévben:
| A projektbe bevont tanulócsoportok | Létszám (2011.okt. 1.) | kompetenciaterület | Mérés-értékelés (közismereti tantárgy) | ||
| 1. | 2.a | Farkas Anikó | 22 fő | Szociális, életviteli és környezeti | Matematika | 
| 2. | 3.b | Szalóki Lászlóné | 19 fő | Szociális, életviteli és környezeti | Magyar nyelv- és irodalom | 
| 3. | 4.c | Kovács Tamás | 21 fő | Matematika | Matematika | 
| 4. | 4.d | Magyarváriné Török Éva | 22 fő | Szövegértés | Magyar | 
| 5. | 6.d | Hegedűsné Boros Ilona | 31 fő | Szövegértés | Magyar | 
| 6. | 7.a | Kaszab Éva | 24 fő | Szociális, életviteli és környezeti | Ember és Társadalom | 
| 7. | 7.c | Molnárné Földes Ágnes | 21 fő | Matematika | Matematika | 
| 8. | 8.a | Horváth Ferenc | 26 fő | Szociális, életviteli és környezeti | Magyar nyelvtan | 
| 9. | 8.b | Szliváné Rab Mária | 25 fő | Szociális, életviteli és környezeti | Matematika | 
| 10. | 8.d | Fáriné Boros Erika | 29 fő | Matematika | Matematika |