szombat, január 19, 2019
image image image image image image image image
Rákóczis Szerdák-szabadidős foglalkozások Januán 16-án szerdán a Rákóczis Szerdák keretén belül a szabadidős foglalkozásokon vehettek részt a hozzánk érkező óvodások...
Kölyökatlétika verseny Január 16-án szerdán került megrendezésre a beiskolázási programunk egyik sportrendezvénye a Kölyökatlétika. Idén az Árpádvárosi, a Kálmán Lajos utcai, a Piarista óvoda, a Tündérkert, a Teknősvár, és a Hosszú utcai óvoda gyermekei vettek részt foglalkozásunkon. Fáriné Boros Erika tagintézmény-vezető ünnepélyes megnyitója után egy közös bemelegítéssel hangolódott rá mindenki a versenyre, a gyakorlatokat iskolánk két negyedikes diákja mutatta be az ovisoknak.
Nálunk forgatott az M1 Nálunk forgatott a helyi televízió, és az országos médiában is megjelentünk (M1). Nagy hangsúlyt fektetünk a mindennapokban az egészséges életmódra való nevelés...
Erzsi néni 100. születésnapjára Különleges kérést tett közzé decemberben a Magyar Máltai Szeretetszolgálat egyik dolgozója. Felhívását mi is olvastuk a Szeretlek Magyarország weboldalon, illetve a Facebookon. Iskolánk sok alsós tanulója nevében küldtük ERZSI néni közelgő 100. születésnapja alkalmából szívünk minden melegével megírt jókívánságainkat.
Sulikuckó 01.09. Idén újra elkezdődött a várva várt beiskolázási programunk a Sulikuckó. Január 9-én három óvodából 42 kigyermek jött el hozzánk. Az óvodások különböző kézműves foglalkozásokon vettek rész.
Iskolai Karácsonyi Műsor Iskolánk karácsonyi műsorát idén a 3. a osztálytól és iskolánk kiskórusától kaptuk. Jókai Mór Melyiket a kilenc közül novelláját adták elő. Az előadás megható volt, a gyerekek teljes beleéléssel, nagyon ügyesen adták elő a darabot, könnyeket csalva szemünkbe.
KMJV Önkormányzata karácsonyi műsor December 18-án délután sok kis gyerek gyűlt össze a II. Rákóczi Ferenc Általános Iskola sportcsarnokában. KMJV Önkormányzatának 13. választókörzete támogatásával Kovács Ferenc Önkormányzati Képviselő Úr szervezésében, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat Kecskeméti csoportja közreműködésével került megrendezésre a Karácsonyi Műsor.
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.

12.01.03.

Az írásbeli vizsgákról

konyvet_olvaso_bagoly

Az írásbeli vizsgákról néhány fontos információ


1. A 9. évfolyamra történő beiskolázás esetében a felvételi kérelmekről foldgombos_konyvek

    • vagy kizárólag a tanulmányi eredmények alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények es a központi írásbeli vizsga eredményei alapján,
    • vagy a tanulmányi eredmények, továbbá a központi írásbeli vizsga és a szóbeli meghallgatás eredményei alapján dönthet az intézmény.

    2. A központi írásbeli vizsgák időpontja

    A tanév rendje szerint a központi írásbeli vizsgákat országosan az alábbi időpontokban kell megszervezni:

    • a 8 és a 6 évfolyamos gimnáziumokba jelentkezők számára 2017. január 21-én 10 órától,
    • a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2017. január 21-én 10 órától,
    • a pótló írásbeli vizsgát a 8 és 6 évfolyamos gimnáziumokba, továbbá a 9. évfolyamra jelentkezők számára 2017. január 26-án 14 órától.

    felvetelit_iro_gyerek

      Pótló írásbeli vizsgát azok a tanulók írhatnak, akik az előző írásbelin alapos ok miatt nem tudtak részt venni. Vizsgaismétlésre nincs mód, minden tanuló csak egyszer tehet azonos típusú és fajtájú központi írásbeli vizsgát.

      tablara_iro_gyerek

      3. A központi írásbeli vizsgák feladatai

      A középfokú felvételi eljárásban csak központilag kiadott egységes, kompetenciaalapú feladatlapokkal megszervezett írásbeli vizsga tartható.

      A feladatlapokat es a megoldási kulcsokat - legkésőbb - a vizsga napját követő napon az Oktatási Hivatal a honlapján közzéteszi.

      A magyar nyelvből es matematikából készített központi írásbeli vizsgatesztek elsősorban nem

      tantárgyi, lexikális tudást mérnek, hanem azokat az eszköztudás körébe tartozó képességeket és készségeket, amelyek a középfokú iskolában való eredményes továbbtanuláshoz szükségesek.

      A vizsga feladatlaponként 45 percet vesz igénybe, tíz feladatból álló feladatsort kell megoldaniuk a tanulóknak, ezzel tárgyanként 50-50 pontot szerezhetnek. A két feladatlap kitöltése között 15 perc szünetet kell tartani.

      Az anyanyelvi feladatlapon a tízből kilenc feladat egy-egy részkérdéshez, részképességhez kapcsolódik. Megoldásukhoz a tanulóknak a korábbi években elsajátított nyelvi, kommunikációs és helyesírási ismeretekkel kell rendelkezniük, valamint bizonyságot kell tenniük az életkoruknak megfelelő szövegértési, szövegalkotási, gondolkodási képességekről és íráskészségről. A feladatok tehát a korábbi évfolyamokon tanultak alkalmazását kívánják meg, s elsősorban nem a nyelvtani ismeretanyag reprodukálását mérik, hanem az anyanyelvi készségek működésének színvonalát és az alapvető gondolkodási műveletekben való biztonság fokát (pl. felismerés, rendezés, tömörítés, következtetés, véleményalkotás). A feladatok szépirodalmi, ismeretterjesztő és köznapi szövegekhez egyaránt kapcsolódhatnak. Az összetettebb – tízedik - feladat önálló szövegalkotást kíván a tanulóktól: adott témáról, adott műfajban kerek, egész, lezárt szöveget kell fogalmazniuk. A fogalmazásnak a téma megtartása és a terjedelmi kívánalom mellett az alapvető nyelvhelyességi, szerkesztési, helyesírás és stílusbeli követelményeknek is meg kell
      felelniük.


      A matematika feladatlapon sem kizárólag a tantárgyban tanultakat mérik, hanem ehhez kapcsolódóan a tanulók gondolkodásának jellemzőit is. Az ismeretek alapeszközként szolgálnak a feladatok megértéséhez, a problémák megoldásához. A feladatmegoldás sikerességében a tantárgyi ismeretek mellett fontos szerepet kaphat a feladatmegoldó készség, a problémaérzékenység, a kreativitás, a logikai biztonság, a szabálykövetés, a koncentráló képesség, vagyis a figyelem összpontosítása és tartóssága. Fontos kompetencia az életkori sajátosságoknak megfelelő szintű írásbeli kommunikáció is. Ebből következően elvárás a megoldások rendezett, olvasható, követhető írásos rögzítése.

      magyar_konyvmatekkonyv

      A következő linken megtalálhatók a korábbi évek írásbeli felvételi feladatsorai matematikából és magyar nyelv és irodalomból megoldó-kulccsal együtt:

      http://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/kozponti_feladatsorok

      4. Az írásbeli vizsga eszközei

      A tanulók a központi írásbeli vizsgára személyazonosításra alkalmas igazolványt – diákigazolványt vagy személyi igazolványt – vigyenek magukkal.

      A központi írásbeli vizsga során – körzőn és vonalzón kívül – semmiféle segédeszköz (pl. számológép) nem használható.

      A felvételi feladatlapokat tollal kell kitölteni.

      szemelyikdikakigazolvany

      5. Az írásbeli vizsga kiértékelése

      A központi írásbeli vizsga kiértékelt feladatlapjait (dolgozatait) a vizsgázó és szülője az igazgató által meghatározott helyen és időben, az iskola képviselőjének jelenlétében megtekintheti. A megtekintéshez – az adott írásbeli vizsgát követő nyolc napon belül – egy munkanapot (nyolc órát) kell biztosítania az iskolának. A megtekintéskor az iskola a feladatlapokról a vizsgázó vagy szülője kérésére - és költségére - másolatot készít. A megtekintéskor lehetséges az elektronikus másolat készítése is pl. digitális fényképezőgéppel.

      A vizsgázó és szülője a hivatalos javítókulcstól eltérő értékelés esetén az értékelésre írásban észrevételt tehet, amelyet a megtekintést követő első munkanap végéig – 16 óráig – adhat le az iskolában.

      A fentiekről a vizsgázókat az írásbeli vizsgák megkezdése előtt a vizsgát szerevező iskolának tájékoztatnia kell.

      6. A központi írásbeli vizsgák eredményeinek közzététele

      A központi írásbeli vizsga eredményéről a vizsgát szervező középfokú iskola 2017. február 9-ig közvetlenül tájékoztatja a vizsgázókat, azzal, hogy a vizsga részletes eredményeit tartalmazó, az iskola bélyegzőjével és az igazgató vagy az általa kijelölt személy aláírásával hitelesített Értékelő lapot minden tanulónak átadja. A vonatkozó rendelet előírása szerint az értesítés kizárólag ebben a formában történhet meg. A tanuló ennek ismeretében nyújtja be jelentkezési lapját, adatlapját, és vesz részt az általános felvételi eljárásban.

      orulo_gyerekek

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 64 vendég böngészi
      Ma, Sára és Márió napja van. Holnap Fábián és Sebestyén napja lesz.