hétfő, március 18, 2019
image image image image image image image image
Városi német nyelvi verseny Ebben a tanévben harmadszor került megrendezésre a német nyelvi verseny iskolánkban, melyen a 7. 8. osztályos gyermekek mérhették össze nyelvi felkészültségüket. A gyermekek különböző nyelvi felkészültséggel érkeztek, ezért 4 különböző csoportot hoztunk létre, ahol mindenki a tudásának megfelelő társakkal versenyezhetett.
Szabadidős foglalkozás 03.06. Március 6-án a Rákóczis Szerdák keretén belül Szabadidős Foglalkozásokon vehettek részt az óvodások. Az angol nyelvi foglalkozáson a gyerekek egy mesét dolgoztak fel, amiben különböző állatok voltak a főszereplők. Közben megtanulták az állatok nevét, gyakorolták a színeket és a számokat is. A foglalkozás végén angolul énekeltek el egy kis gyerekdalt az ovisok...
Beiratkozás Értesítjük az érintett szülőket, hogy a 2019/2020. tanévre történő általános iskolai beíratásokra az alábbi időpontokban kerül sor:
2019. április 11. (csütörtök) 8.00 órától 19.00 óráig
2019. április 12. (péntek) 8.00 órától 19.00 óráig

Szabadidős foglalkozás 02.20. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melynek keretében február 20-án Szabadidős foglalkozáson vehettek részt a kis óvodások. Az egyik kis csoport tagjai kézműves foglalkozáson a kockásfülű nyulat készítették el, akit a végén meg is röptettek az iskola első emeltéről. A gyerekek nagyon élvezték ezt az interaktív foglalkozást.
NyelvÉSZ verseny Évek óta bekapcsolódunk a Bendegúz Gyermek- és Ifjúsági Akadémia által szervezett NyelvÉSZ versenybe. Idén, február 8-án az iskolai fordulón 15 diák vett részt. Előzetes felkészülés után 45 percen keresztül dolgoztak az anyanyelvi feladatokon 2. 3. 4. évfolyamos gyerekek. Az iskolai versenyre 16 tanuló nevezett be, az országban összesen 16 ezer diák indul. A központi javítás után derül ki, hogy ki mehet tovább a döntőre.
Iskolai Helyesírási Verseny Az Iskolai Helyesírási Verseny díjkiosztójára került sor iskolánk könyvtárában 2019. február 19-én. A 4. évfolyamos tanulók két fordulón vettek részt. Első helyezett Kósa Alex a 4. c osztályból. Második helyezett Birkás Kitti 4. a osztályból. Harmadik helyezett Szűcs Erika Hanna a 4. a osztályból.
Suliles 02.16. Beiskolázási programunk része a Rákózis Szerda, melyben sulikuckón és szabadidős foglalkozáson vehetnek részt az óvodások hétről hétre még március 27-ig. Február 16-án szombaton Suliles rendezvényünkre látogattak el hozzánk a gyerekek szüleikkel együtt.
Rákóczis Szerdák-szabadidős foglalkozások Januán 16-án szerdán a Rákóczis Szerdák keretén belül a szabadidős foglalkozásokon vehettek részt a hozzánk érkező óvodások...

12.01.04.

Leggyakoribb kérdések

A felvételi eljárásra vonatkozó leggyakoribb kérdések

gondolkodo_gyerek_a_padban

1. Figyelembe lehet-e venni a tanulmányi versenyeken elért kimagasló teljesítményt, nyelvvizsgát stb. a felvételi rangsor megállapításánál?

    Tanulmányi eredmények alatt a középfokú iskolába felvételiző tanuló általános iskolai tanulmányait igazoló bizonyítványában, félévi értesítőjében szereplő osztályzatait, minősítéseit kell érteni. A tanulmányi eredményekbe tehát nem számítható be nyelvvizsga, tanulmányi verseny, sportverseny és egyéb olyan teljesítmény, amely részben vagy teljesen elválasztható az általános iskolai tanulmányokat dokumentáló általános iskolai bizonyítványban, félévi értesítőben található osztályzatoktól, minősítésektől.

    Ha a felvételi eljárás során az intézmény szóbeli meghallgatást ír elő (max. 25%), annak eredményének egyik részébe beszámíthat különféle speciális teljesítményeket (verseny, nyelvvizsga stb.). Az erre vonatkozó eljárási rendnek azonban pontosan meg kell jelennie a felvételi tájékoztatóban.

    2. Kizárható-e a felvételi eljárásból az a tanuló, akinek valamilyen tantárgyból 4-esnél rosszabb az eredménye?

    A felvételi eljárásból tanulót nem lehet kizárni. Az iskola a felvételi követelményeket a tanév rendjéről szóló rendelet által meghatározott időben a felvételi tájékoztatóban köteles nyilvánosságra hozni. Amennyiben úgy határozzák meg a felvételi követelményeket, hogy annak alapján a 4-es osztályzatnál gyengébb eredménnyel rendelkező tanulók nem kerülhetnek be a felvehetők körébe, akkor ezek a tanulók nem nyernek felvételt az adott tanulmányi területre.

    3. Lehetséges-e a tervezett osztálylétszámnak csak pl. 2/3 részét feltölteni a rendes felvételi eljárás során, és a maradék 1/3 résznél egyedi elbírálást alkalmazni (pl. kitűnő tanuló, országos versenyeredménnyel rendelkező tanuló stb.)?

      Az igazgatónak a felvételi eljárásban az adott tanulmányi területen a felvételi eredmények alapján megállapított tanulói rangsorok mellett meg kell adnia az adott tanulmányi területre felvehető tanulók fenntartó által jóváhagyott létszámát. Az adott tanulmányi területen minden tanulót egyforma elbírálási szempontrendszer alapján kell rangsorolni.

      4.  Azonos pontszám esetén hogyan kell a tanulókat rangsorolni?

      A 11/1994. (VI. 8.) MKM rendelet 8. sz. mellékletének 7.2. pontja szerint, a felvételi eljárás során az azonos teljesítményt elérő tanulók közül a rangsorolásnál előnyben kell részesíteni a halmozottan hátrányos helyzetű tanulót, ezt követően azt a jelentkezőt, akinek a lakóhelye, ennek hiányában a tartózkodási helye az iskola székhelyének, telephelyének településén található, illetve akinek sajátos helyzete ezt indokolja. A sajátos helyzet mibenlétét az iskola házirendjében kell szabályozni.

      5. Felvételi esetén milyen módszer szerint lehet, illetve kell kiszámolni a végső pontokat?

      A középfokú iskola a felvételi kérelmekről a tanulmányi eredmények alapján, vagy a tanulmányi eredmények és a központi írásbeli vizsga eredményei alapján, vagy a tanulmányi eredmények, a központi írásbeli vizsga és a szóbeli vizsga eredményei alapján dönthet. A központi írásbeli vizsgán elérhető eredménynek az iskola felvételi eljárásában a megszerezhető felvételi összpontszám minimum 50%-át kell képviselnie. A szóbeli meghallgatás eredménye – ha az iskola azt előírja – maximum az elérhető felvételi összpontszám 25%-át képviselheti.

      6. Figyelembe lehet-e venni a magatartás és szorgalom jegyet a hozott pontszám kiszámításánál?

      A tanulmányi eredményekbe a magatartás és szorgalom értékelése nem számítható be.

      7. A nyolcadik osztályban félévkor kapott értesítőben szereplő minősítés szintén érthető-e tanulmányi eredmény alatt?

      A középiskola felvételi eljárásában a tanulmányi eredmények számításakor a 8. osztály félévi eredményei figyelembe vehetőek.

      8. A tanulmányi eredmények számításánál van-e olyan követelmény, hogy mely tantárgyakból kell számítani a pontokat, és az osztályzatokat kell-e tanulmányi pontoknak tekinteni, és mely évfolyamos osztályzatokat lehet figyelembe venni?

      A tanulmányi eredmények beszámításánál az iskola maga döntheti el, hogy mely tantárgyak osztályzatait veszi figyelembe, és azokból – a megszabott jogi keretek között – hogyan képez pontszámot saját felvételi eljárásában, azonban a felvételi tájékoztatóban minden a fentiekre vonatkozó tájékoztatást köteles nyilvánosságra hozni.

      9. A szerzett pontok kiszámításánál lehetséges-e valamelyik írásbeli vizsgatárgy, ill. valamelyik feladat pontszámának súlyozása? (pl. matematika 50 pont helyett 50x1,2=60, ill. valamelyik feladat 8 pont helyett 8x1,2=9,6)

      A tanulónak a központi írásbeli vizsgán szerzett pontszámait valamennyi írásbeli vizsgát előíró intézménynek el kell fogadnia. A központi írásbeli vizsgán elérhető eredménynek az iskola felvételi eljárásában a megszerezhető felvételi összpontszám minimum 50%-át kell képviselnie. A központi írásbeli vizsga eredményét, a jogszabályban meghatározott feltételek figyelembevételével, a középfokú iskola a felvételi eljárás során egyedi módon számíthatja be. Ennek megfelelően lehetséges, hogy egy adott tanulmányi területen az egyik tantárgyból elért eredményeket nagyobb súllyal számítják be, mint a másikét. Fontos, hogy ezeket a szabályokat a felvételi tájékoztatóban nyilvánosságra kell hozni.

      A feladatlap eredményét teljes egészében el kell fogadni, azon belüli súlyozására nincs lehetőség.

      10. A nyelvi előkészítő évfolyamra történő beiskolázás esetén szervezhető-e nyelvi írásbeli szintfelmérő?

      A jogszabály nem teszi lehetővé, hogy a felvételi eljárás keretében olyan írásbeli nyelvi szintfelmérőt írassanak a felvételizőkkel, amely a felvételi döntést bármilyen formában befolyásolja.

      11. Engedményt vagy pluszpontot kaphatnak-e az írásbeli értékelésekor azok a tanulók, akiknek a tanulmányi átlaga a felső tagozatban (bizonyos tantárgyakból) 4,4, vagy a fölötti volt?

      A jogszabály szerint, ha egy adott tanulmányi területen központi írásbeli vizsgát írnak elő, annak eredményének a felvételin elérhető összeredmény legalább 50%-át kell kitennie, másrészt egy adott tanulmányi területen a központi írásbeli vizsga előírásának minden felvételizőre egyformán vonatkoznia kell, ezért ez a gyakorlat nem felel meg az érvényes jogszabályoknak.

      sok_sikert_a_sulihoz

      Ki olvas minket?

      Oldalainkat 95 vendég böngészi
      Ma, Sándor és Ede napja van. Holnap József és Bánk napja lesz.