hétfő, december 05, 2022
image image image image image image image image
Mosolyra Hangolók klip A kecskeméti Mosolyra Hangolók együttes felkérte iskolánk kórusát, hogy vegyen részt a karácsonyi videójukban. Fogadjátok szeretettel!
Soha Ne Add Fel Kedves Gyerekek! 2022. november 7-től ismét elindult a Soha Ne Add Fel Lázár Bence közhasznú emlékalapítvány csokoládé és édesség gyűjtése egészen december 7-ig. 
Erasmus Napok 2022. október 13-án került megrendezésre az „Erasmus Napok” program a Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, melyen az Európai Unióról és az iskola Erasmus+ programjairól szereztek ismereteket a tanulók. Az iskola már több tíz éve dolgozik aktívan Erasmus+ programokon, valamint eTwinning projekteken, melyek során eddig több mint 19 ország partneriskoláival működött együtt.
Pályaorientációs Nap Idén október 15-én  szombaton Pályaorientációs Napot rendeztünk diákjainknak. Iskolánk fontosnak tartja, hogy a tanulók tisztában legyenek a továbbtanulási lehetőségekkel, ismerjék meg a szakmákat, és tanulmányi és egyéni jellemzőik alapján ki tudják választani a nekik legmegfelelőbb iskolát, szakmát...
Békeposzter pályázat A Lions Clubok Magyarországi Szövetsége a 2022. évben ismét meghirdette a Nemzetközi Lions Békeposzter pályázat versenyét. A pályázat címe: „Az együttérzés ereje” Részvételi korhatár: 11-13 év ( 2008. november 16. és 2011. november 15. között született fiatalok.)
Sulikuckó 11.09. Idén újra elkezdődött beiskolázási programunk, a Rákóczis Szerdák. November 9-én  az Iskolaváró Sulikuckóra Kecskemét több óvodájából jöttek hozzánk a gyerekek. Az óvodások különböző foglalkozásokon vettek részt. Már nagyon várták, hogy jöhessenek hozzánk.
Rovásírás szakkör Rovásírás Szakkör indul novembertől májusig 5., 6., 7. évfolyamosoknak keddenként 14:00-15:00-ig iskolánkban. Jelentkezni a:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.  címen lehet 2022. november 4-ig. A szakkör ingyenes.
Köszönjük az állatok nevében Az állatok nevében köszönjük, hogy gondoltatok rájuk, hozzájárultatok jobb sorsukhoz.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 25 vendég böngészi
Ma, Vilma napja van. Holnap Miklós napja lesz.