kedd, szeptember 18, 2018
image image image image image image image image
Rendhagyó énekóra Idén is megrendezésre kerül a Hírös Agóra Kulturális Központ által szervezett Népzenei Találkozó. Évről évre már hagyomány, hogy az ideérkező vendégek, egy kis bemutatót tartanak a kecskeméti iskolákban.
Pályaválasztási szülői értekezlet 2018. szeptember 11-én tanévnyitó szülői értekezletet tartottunk a 8. évfolyamos szülők részére. Az első szülői értekezlet legfontosabb témája a továbbtanulás, pályaválasztás volt.
Bendegúz Tudásbajnokság  Az iskolánkban folyó munka része a tehetséggondozás és a különféle versenyeken való megmérettetés is. Több évfolyam ügyes diákjainak köszönhetően a Bendegúz Tudásbajnokságon összesítésben "Arany Minősítésű Tehetséggondozó Központ" fokozatot értünk el.
Kecskeméti harangok A Miniszterelnökség Társadalmi és Örökségvédelmi Ügyekért Felelős Államtitkársága által, a Kulturális Örökség Európai Éve alkalmából, általános és középiskolás diákok számára meghirdetett “Ne menj el mellette” című pályázatra nyújtotta be ezt a videót iskolánk 1.a és 5.d osztálya.
Tanév rendje 2018/2019 A tanév rendje olvasható itt szeptemberre és októberre vonatkozóan. Szülői értekezletek, fogadóórák, szünetek, rendezvények és minden fontos dátum...
Grosics kupa Iskolánk rendszeres részvevője a Grosics kupának, amelyet Lakiteleken a Népfőiskola festői környezetében rendeznek meg. A mérkőzés után a fiúk lubickolhattak egyet a medencékben és este megnéztük közösen az Európa Liga döntőt.
Rákóczi Projekt Hét Iskolánk már márciusban lázasan készült névadójának II. Rákóczi Ferenc születésének évfordulójára. Diákjaink, színes óriás plakátokat készítettek, ezzel felidézve Rákóczi életének helyszíneit gyermekkorától egészen haláláig követve. A remekművekből az iskola aulájában egy kiállítás készült...
Miért a Rákóczi iskola? Haladva a kor igényeivel, az iskola kibővítette és új tartalommal töltötte meg az eddig is meglevő irányultságait. A 2018/2019-es tanévben két idegen nyelvi, egy angol és egy német és egy testnevelés-sport irányultságú osztályt szeretnénk indítani a KTE Labdarúgó Akadémiával együttműködve.


A pályázat bemutatása


 >>A pályázat bemutatására készült prezentáció<< 


A TÁMOP 3.1.4./08/2. Kompetencia alapú oktatás, egyenlő hozzáférés – Innovatív intézményekben című pályázat kedvezményezettjeként működő iskolák 2010.08.31-én jelentős mérföldkőhöz értek.

ESZKOZOKEzen a napon lezárult a pályázati ciklus és elindult a fenntarthatóságot biztosító öt éves folyamat. Ilyen jeles napon illik – és kell! – számot vetni azzal, hogy mit csináltunk, milyen feladatok várnak ránk.

Köszönjük a fenntartó pályázónak a lehetőséget, ami biztosította, hogy iskoláinkban valami új, más szemlélet alapján tegyük a dolgainkat. A végrehajtási rész az intézmény pedagógusaira, a szakmára hárult, de erről szólt a kiírás. Valamennyi tagintézmény igyekezett megfelelni az „innovatív intézmény” kifejezés tartalmának, sokat tanultunk – igyekeztünk más, eddig ritkán, vagy nem használt eszközökkel és módszerekkel érdekessé tenni a tanítás – tanulás folyamatot.

Két fő vezető és tíz kolléga vett részt, tíz tanulócsoporttal a projektben, ami a többi munkatárs nélkül nem működött volna, hiszen közel 3000 továbbképzési órán távol voltunk, amit helyettesíteni kellett. Ismét módszertani dolgozatokat írtunk, így adtunk számot a képzéseken tanultakból, egymástól tanultuk az interaktív tábla használatát, DVD/CD anyagot építettünk be a tanítási órákba. Jó gyakorlatot figyelhettünk meg országosan elismert intézményekben, amit alkotó módon vettünk át.

IKT

A projekt költségvetéséből önálló innovációk készültek, átdolgoztuk az intézmény pedagógiai programját. Eszközöket vásárolhattunk, új digitális tananyagok beszerzésére kerülhetett sor.

DIVATBEMUTATO

A megvalósult témahét és a három hetet meghaladó projekt ebben a formában és méreteit tekintve újszerű volt az intézményben, tömeget mozgatott, mivel széleskörű érdeklődést váltott ki.

Összegzés:

-        három osztályban bevezetésre került a „Szövegértés-szövegalkotás” kulcskompetencia programcsomag,

-        három osztályban bevezetésre került a „Matematika” kulcskompetencia programcsomag,

-        öt osztályban bevezetésre került a „Szociális, életviteli és környezeti” kulcskompetencia programcsomag,

-        az egyes tanórákon nőtt az interaktív tábla, internet, laptop használata,

-        az Ember és társadalom műveltségterület tantárgyi bontás nélküli tanítása, azaz az etika és a történelem tantárgy integrációja kidolgozásra került és bevezettük a tejes hetedikes évfolyamra,

-        a tantárgytömbösített oktatás kipróbálása sikert aratott mind az érintett tanulóknál, mind a szaktanároknál, így ezt az új formát továbbra is megtartjuk,

-        szakmai élet felpezsdült, 9 munkacsoport, összesen 32 fő vett részt az innovációban,

-        a projekt rendezvényei, a pályázati nyilvánosság egyben reklámot jelentettek,

-        a képzéseken 96 Tanúsítványt szereztek meg a kollégák,

-        a beszerzések (taneszköz, irodaszerek, laptopok, nyomtató, pen drivek, lamináló…)

-        a helyettesítési díjak, a honoráriumok plusz bevételt jelentettek a pedagógusoknak.

Hogyan tovább?

A bevont pedagógusok új tanulócsoportjaikban folytatják a megkezdett munkát, a korábbi csoportokban azok a kollégák dolgoznak, akik hozzáértéssel viszik tovább a megkezdett munkát. Az egyik első osztályban is elindult a kompetencia alapú anyanyelv tanítás.

Hiszünk a munkánkban, hiszünk az eredményességében, reklámértékében.

Tudjuk, hogy helyesen cselekedtünk, amikor tevőlegesen részt vettünk a pályázat elkészítésében és gyakorlati megvalósításában.

TEMAHET

Ki olvas minket?

Oldalainkat 57 vendég böngészi
Ma, Vilhelmina napja van. Holnap Friderika napja lesz.