péntek, december 02, 2022
image image image image image image image image
Mosolyra Hangolók klip A kecskeméti Mosolyra Hangolók együttes felkérte iskolánk kórusát, hogy vegyen részt a karácsonyi videójukban. Fogadjátok szeretettel!
Soha Ne Add Fel Kedves Gyerekek! 2022. november 7-től ismét elindult a Soha Ne Add Fel Lázár Bence közhasznú emlékalapítvány csokoládé és édesség gyűjtése egészen december 7-ig. 
Erasmus Napok 2022. október 13-án került megrendezésre az „Erasmus Napok” program a Kecskeméti II. Rákóczi Ferenc Általános Iskolában, melyen az Európai Unióról és az iskola Erasmus+ programjairól szereztek ismereteket a tanulók. Az iskola már több tíz éve dolgozik aktívan Erasmus+ programokon, valamint eTwinning projekteken, melyek során eddig több mint 19 ország partneriskoláival működött együtt.
Pályaorientációs Nap Idén október 15-én  szombaton Pályaorientációs Napot rendeztünk diákjainknak. Iskolánk fontosnak tartja, hogy a tanulók tisztában legyenek a továbbtanulási lehetőségekkel, ismerjék meg a szakmákat, és tanulmányi és egyéni jellemzőik alapján ki tudják választani a nekik legmegfelelőbb iskolát, szakmát...
Békeposzter pályázat A Lions Clubok Magyarországi Szövetsége a 2022. évben ismét meghirdette a Nemzetközi Lions Békeposzter pályázat versenyét. A pályázat címe: „Az együttérzés ereje” Részvételi korhatár: 11-13 év ( 2008. november 16. és 2011. november 15. között született fiatalok.)
Sulikuckó 11.09. Idén újra elkezdődött beiskolázási programunk, a Rákóczis Szerdák. November 9-én  az Iskolaváró Sulikuckóra Kecskemét több óvodájából jöttek hozzánk a gyerekek. Az óvodások különböző foglalkozásokon vettek részt. Már nagyon várták, hogy jöhessenek hozzánk.
Rovásírás szakkör Rovásírás Szakkör indul novembertől májusig 5., 6., 7. évfolyamosoknak keddenként 14:00-15:00-ig iskolánkban. Jelentkezni a:  Ezt a címet a spamrobotok ellen védjük. Engedélyezze a Javascript használatát, hogy megtekinthesse.  címen lehet 2022. november 4-ig. A szakkör ingyenes.
Köszönjük az állatok nevében Az állatok nevében köszönjük, hogy gondoltatok rájuk, hozzájárultatok jobb sorsukhoz.


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 45 vendég böngészi
Ma, Melinda és Vivien napja van. Holnap Ferenc napja lesz.