szombat, április 27, 2024
ROKSTORIES ERROR: File not found: images/stories/CIKKEK/2023/tigris%20vadaskert/pngtree-cartoon-tiger-paw-tiger-pattern-than-heart-love-vector-illustration-png-image_8887443.png
image image image image image image image image
Angol nyelvi ügyeskedő verseny A Kecskeméti Vásárhelyi Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola ebben a tanévben is megrendezte a városi szintű, Angol nyelvi ügyeskedő versenyét az 5-6. évfolyamos tanulók számára. 
Szlovén diákok látogatása a Rákócziban A Rákóczi-héten, az Erasmus+ projekt keretében, az OŠ Rudolfa Maistra iskolából, Šentilj faluból, Szlovéniából 10 tanuló és 2 kísérőtanár látogatott el iskolánkba 2024. március 18-22-e között.
Táncverseny Csömörön Tánciskolás verseny volt a Rákóczis táncosokkal 2024. február 10-én vasárnap.
Kölyökatlétika Iskolánkban már hagyomány, hogy megrendezésre kerül a város nagycsoportos óvodásai között a Kölyökatlétika verseny.
Rákóczis szerda Iskolánk beiskolázási programja a második félévben is folytatódik. Idén az első alkalomra január 10-én került sor. A Rákóczis Szerda keretében a hozzánk érkező óvodások ez alkalommal sportfoglalkozáson vettek részt. Tanítóink, játékos, szórakoztató, és fejlesztő feladatokkal készültek a gyerekeknek.
Szibériai tigris örökbefogadás Iskolánk felső tagozatos tanulói és a zöldkörösök már negyedik éve, a 2023/2024-es tanévben is, örökbe fogadták a Kecskeméti Vadaskert szibériai tigriseit.
Pályaorientációs nap Intézményünkben 2023. október 21-én tanulóinknak Pályaorientációs Napot szerveztünk.
Cseh diákok Kecskeméten Iskolánk 2023. október 2-6-a között fogadta a Základní škola 10 fős diákcsoportját és két kísérő tanárukat Dobřichovice városából.


Elektromos autóké a jövő?

Amikor jár a motor, nincs zúgás és hangos zaj. Fékezésnél, amikor megállunk a forgalomban, leáll a másfél literes benzinmotor, és nem indul újra addig, amíg újra fel nem gyorsul az autó. Ekkor a csendes elektromos motor veszi át a meghajtást, mely indítási energiáját részben a fékezésből nyeri. Tartályát csupán 1000 kilométerenként kell újratölteni. A hibrid kategóriában ez a megoldás bocsátja ki a legkevesebb szén-dioxidot.

foto.04

2005-ben pedig Év autója Európában kitüntetést nyerte el.

A Toyota a napokban büszkén jelentette, hogy tizenhat évvel a forgalmazás megkezdése után, június végén átlépte a hárommilliót a Prius értékesítési száma.

foto.01

A Prius elvitathatatlan érdeme, hogy ő kövezte ki az utat a piacon a hibrid járművek számára. Az 1997-ben indított típus jelenleg harmadik generációját éli, és annak ellenére növeli eladási számait, hogy a bő másfél évtized alatt egy erős konkurencia nőtt fel mellé. Az autó piaca továbbra is első sorban Japán és Észak-Amerika, az európai kereslet csekély mértékét pedig jól mutatja, hogy a modell Japánon kívüli eladásainak 76 százalékát Észak-Amerika adja.

Abban, hogy a Prius iránti érdeklődés az utóbbi években nem csökkent nagy jelentősége volt annak, hogy a 2010-es generációváltás alatt megjött a várt plug-in, és hogy egy nagyobb, valamint egy kisebb változattal bővült a kínálat. A Toyota megnyugtatott minden Prius-fant, és elárulta, hogy mind a hibridtechnológia kutatásra, mind a modellre nagy figyelmet szánnak a jövőben is.                                            

A Toyota egyik mérnöke szivárogtatott ki érdekes információkat a 2015-ben érkező új Priusról. A japánok átdolgozzák hibridjüket, mely elődjénél erősebb és még takarékosabb lehet.

A gyáriak átdolgoznák a Prius 1,8-as benzinesét, az elektromotor pedig várhatóan kisebb, de erősebb lesz a jelenleginél. Az utód 70 kilogrammos súlycsökkenése a fogyasztásra is jótékony hatással lehet: az ígéretek szerint hibrid üzemmódban 3,1 litert eszik majd átlagosan, a károsanyag-kibocsátás pedig 25 százalékkal csökkenhet.

További fontos újítás lehet az e-4WD elektromos összkerékhajtás: a hátsó kerekeket 60 km/h-s sebesség alatt hajtaná a villanymotor, így csúszós úton is biztonságosabb, könnyebben kezelhető lenne a Prius.

foto.03

A tervek szerint a Toyota megtartaná a nikkelmetál-hibrid akkumulátort, lítium-ionost csak a plug-in változatba szerelnének. A mérnökök úgy vélik, a régebbi megoldás nem csak olcsóbb, de még mindig hatékonyabb energiaátadásra képes, és jobban bírja a nagy igénybevételt.

Azt egyelőre még nem tudni, hogy a Toyota mikor mutatja meg a 2015-ös Priust, de erre valószínűleg leghamarabb 2014-ben kerülhet sor.

Szerkesztő: Rück Richárd 5.d

Ki olvas minket?

Oldalainkat 433 vendég böngészi
Ma, Zita napja van. Holnap Valéria napja lesz.