A szakkör célja a mindenki által ismert Gazdálkodj okosan társasjáték újra tervezése és megalkotása volt. A cél az, hogy minél valósághűbb legyen, ezzel is szimulálva a hétköznapi pénzügyi helyzeteket játékos formában.

Első lépésként kipróbáltuk a meglévő társasjátékot, azért, hogy kiderüljön, mik a hibái, és ki, mit változtatna a játékmechanizmusokon azért, hogy minél életszerűbb legyen.

Egyszerű pénzügyi tervet készítettünk és a játékmechanikával kapcsolatos lehetőségeket beszéltük át. A kitalált szabályrendszerhez rövid költségvetési tervet készítettünk.

Fontos volt a jelenlegi gazdasági helyzet elemzéséhez, ahhoz, hogy teljes képet kapjanak a tanulók. A jelenlegi ingatlanárakat mértük fel összehasonlítva a nagyvárosi ingatlanárakat a vidékkel, a társasházakat a családi házakkal.

A különböző befektetési formák lehetséges hozamait elemeztük. Hitelkalkulátorok segítségével feltérképeztük a jelenlegi pénzügyi lehetőségeket.

Az adatgyűjtés során talált információkat együtt elemeztük. A csoport eredményeiből egy átlagos havi bevételt és kiadást alakítottunk ki, hitel és befektetési kamatok alakulásának lehetőségeit rögzítettük a játékban.

A személyhez és ingósághoz köthető biztosítási formákat online összehasonlító kalkulátorok segítségével alkottuk meg a társasjátékban.

Az alapelgondolásunk az lett, hogy a legtöbb játékmező mind egy-egy helyszín vagy esemény. Dobókockával történő dobás után 3-6 különböző lehetséges esemény történhet. A valóság sem kiszámítható, ezzel szerettük volna az élethez hasonlítani.

Az eredeti társasjáték kipróbálása során azzal szembesültünk, hogy a bevétel feltétele az, hogy körbe kell érni a játéktáblán. Hosszú játék után volt olyan csapat, aki csak párszor ért végig, mert lassan haladtak, volt, aki már milliomos volt. Ezt helyettesítettük a mi verzióinkban arra, hogy egy év a játékban 10 vagy 15 perc egységesen, azért, hogy mindenki ugyanolyan időközönként kapja a fizetését a valósághoz hasonlóan.

A tervezési folyamatok során rengeteg pénzügyi fogalom, helyzet merült fel, amiket menet közben ismertek meg a tanulók.