A Tillmitsch Volksschule szervezte a programokat. Az osztrák tanulók együttműködésével ismerhettük meg a környéket, az osztrák kultúrát és készítették el a gyerekek a közös projekt feladatokat.
A megérkezés napján már találkoztunk az iskola 4.a osztályával, akikkel több játék segítségével ismerkedtek meg a magyar tanulók. Utána quiz kérdésekkel, próbára tették a tudásukat arról, hogy mit tudnak a másik országról. Bemutatták az előzetesen elkészített prezentációkat Magyarországról, Kecskemétről és az iskoláról, az iskolában folyó projektekről. Az osztrák tanulók szintén meséltek az iskolai életről.
A következő nap megtekintettük az iskola tantermeit. Német órán egy mesét dolgoztak fel a gyerekek. A szöveg elolvasása után, kérdésekre válaszoltak, majd az eseményeket időrendbe tették. Az óra végén dramatikusan adtak elő rövid jeleneteket a vegyes csoportok. Az ének órán vidám német dalokat tanultak és hangszerekkel kis koncertet is adtak. Rajz órán közösen plakátokat készítettek az egészséges életmódról és arról beszélgettek a tanulók, hogy ki hogyan figyel az egészségére. Ebéd után együtt labdáztak a szabadban az osztrák gyerekekkel.

A harmadik napon délelőtt két német órán dolgoztak együtt a tanulók. Az első órán a jellegzetes ételekről beszéltek egymással és egy osztrák-magyar étterem étlapját állították össze közösen. A következő német órán az étlapokat felhasználva, éttermi szituációkkal gyakorolták a rendelést. A témához kapcsolódóan, vegyes csapatokban szavakat gyűjtöttek, szópárokat alkottak és hiányos szöveget egészítettek ki a megadott szavakkal. A következő óra természetismeret volt, ahol Ausztria tájaival ismerkedtek meg a gyerekek, több új földrajzi kifejezést is tanultak. Az óra végén interaktív táblán kellett bejelölni Ausztria tájait. Ebéd után, közösen az osztrák gyerekekkel kirándulásra mentünk Rundfahrt környékén Seggauba-Heimschuhig, majd Riegersburgba, ahol megtekintettük a Zotter csokimúzeumot is, ahol kreatív módon magunk is készítettünk csokoládét a kóstoláson felül.
A következő napon egész napos kiránduláson vettünk részt Graz városába az osztrák gyerekekkel, A kirándulás közben az osztrák gyerekek meséltek a főbb látnivalókról, a magyar gyerekek pedig quiz kérdéseket oldottak meg a látottak alapján. Minden helyszínen kaptak egy puzzle darabot, amit a kirándulás végén kellett összerakni. A képen az Óratorony volt. A hosszú séta után közösen megebédeltünk és a parkban együtt játszottak a gyerekek.
Az utolsó napon délelőtt a német órán a nyári tervekről beszélgettek egymással a gyerekek, az utazással kapcsolatos kifejezéseket és szavakat gyűjtöttek. A második órán az utazáshoz kapcsolódó szituációkat játszottak és egy humoros videót néztek meg Ausztria érdekességiről. A technika órán apró emléktárgyakat készítettek egymásnak a gyerekek. Az utolsó órán az igazgatónő minden tanulónak átadta a részvételi igazolást. A gyerekek kicserélték az elérhetőségeket, majd este indult a csoport haza.

Ez a szakmai kirándulás nagyon hasznos volt mindannyiunk számára. A gyermekek élőben használhatták az iskolai nyelvórákon megtanult ismereteiket és sokat javult kommunikációs készségük a kirándulás során. Az aktív kommunikáció több tanulóban is növelte az önbizalmat.
Ez a jó hangulatú, hasznos és élményekben gazdag kirándulás mindannyiunkban kedves és örökké tartó emlékeket hagyott. A tanulók és a szülők pozitív visszajelzése szerint nagy lehetőség volt ez a program, amellyel a ballagó gyerekek búcsúzhattak az általános iskolától.
Fekete Rózsa
nyelvtanár