„Ha efféle dolgokról olvastam, olyan volt, mintha elutaznék egy csodálatos világba, amelyről senki sem tud, és az izgalmat nemcsak a tanulás öröme jelentette, hanem az is, hogy az ember különlegessé vált általa.” (Feynman)
A gyermeket természetes módon érdekli a környezete, a világ, amelybe született. Gondoljunk csak rá, mennyire elvarázsolja őket egy katicabogár, a szivárvány, vagy arra, hogy egy érdeklődő óvodás hány „miért”-tel kezdődő kérdést tesz fel egy nap alatt a környezetével kapcsolatosan.
A gyerekeket az is érdekli, hogy a különböző készülékek, gépek hogyan működnek, tehát a műszaki kérdések felé is nyitottak. A múlt tanévben erre a természetes kíváncsiságra alapozva,a gyerekek érdeklődésének teret adva, izgalmas rejtélyeket válaszoltunk meg, tettünk igazi rácsodálkozó felfedezéseket iskolánk 1.a és 5.a osztályában természettudományos óráinkon a TÁMOP-3.1.1-11/1-2012-0001 számú a „XXI. századi közoktatás (fejlesztés, koordináció)” II. szakasz című kiemelt projekt 3. alprojekt „A természettudományos nevelés nevelési-oktatási programjának fejlesztése” című téma/témaegység keretében.
Segítséget, barátságot, szeretetet és szakmai támogatást az Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet munkatársaitól kaptunk.
A két film erről a munkáról készült.
És a csoda az idén a II. félévben folytatódik.